tisdag 10 april 2012

Nya ZeroDays.com

 

Har under påskledigheten arbetat med den nya designen av min webbplats. Detta har resulterat i sena nätter framför Adobe Dreamweaver, en djupgående intensivkurs i CSS och Javascript, ett drunknande i termer som divs, columns, floats och margins och kanske framför allt en grov trötthet i ögonen. Jag räknar med att vara ett par gråa hårstrån rikare.

Det positiva är att det hårda jobbet var värd mödan, webbplatsen blev precis som jag tänkt mig. Det är ju faktiskt ganska sällan som man lyckas förverkliga en idé visuellt till hundra procent. Det bästa är givetvis att webbplatsen numera är rykande aktuell, helt i linje med mitt nuvarande projekt och vad Zero Days har utvecklats till.

Hittills har jag testat sidan i Mozilla Firefox och Internet Explorer på min bärbara PC, på den stationära familjedatorn här hemma samt på både en iPhone och en iPad. Rapportering av eventuella buggar, kritik och övrig feedback välkomnas varmt. Notera också att jag har gått över till den försvenskade versionen av "fanzine" (alltså "fansin"). 

Webbplatsens URL:
www.zerodays.com

Inga kommentarer: