fredag 13 januari 2012

Tillbaka


Efter tre veckors jul- och nyårsledighet är jag tillbaka i Malmö och på Serieskolans lokaler. Denna vårtermin tänker jag ägna helhjärtat åt mitt projekt. Jag tecknade klart introduktionen innan jul, och har spenderat jullovet med att skriva ett 17-sidigt seriemanus till nästa del i projektet. Ett manus jag är väldigt nöjd med, och som gick förvånansvärt lätt att skriva. Det känns äntligen som att jag har hittat "min grej", och därmed har en tung sten fallit från mina axlar.

Det är en ganska hård planering jag har att leva efter de kommande månaderna, samtliga 17 sidor ska vara färdiga i slutet av april, samt tryckta i ett fanzine lagom till SPX. För att detta ska gå vägen måste jag teckna två sidor i veckan. Det positiva är att jag har fått precis den rivstart jag önskade, bildmanus och två färdigtuschade sidor den första veckan. 

Nu är det bara att hålla skenet uppe och jobba vidare. På återseende!

2 kommentarer:

Henri sa...

Du kommer nog lugnt hinna med dina 17 sidor... själv ska jag rita och färglägga 27 sidor till slutet av mars :) Lycka till, ska bli spännande att se resultatet!

Robin Larsson sa...

Ja, jag såg det på din blogg! Ser mycket fint ut. Ser fram emot novelletten också! Det verkar bli en lovande upplaga av SPX detta år.